söndag 9 oktober 2011

My summer of love

"My summer of love" var inte alls som jag tänkt mig. Den var så... sorgsen... Och flickorna i filmen är bara barn, som längtar efter kärlek. De är ensamma och övergivna och känner igen sig i varandra. Men det är ingen romantisk film. Flickorna säger saker men man tror aldrig att de menar dem. Det är bara en lek. Det känns inte som att de tror att något de gör spelar någon roll. Nej, egentligen sitter man bara och väntar på att allt ska gå åt helvete.

Mona bor på en liten ort och saknar sin bror som har börjat älska Gud istället för henne. När Tamsin kommer för att spendera sommarlovet på landet är hon lika ensam och de börjar umgås. Och sen, ja sen väntar man, för att få se vad som händer, när det där sommarlovet är slut, så att man ska får veta vad som egentligen var sant och inte.

Jag antar att jag borde skriva vad jag tycker om den här filmen nu, men jag vet inte riktigt. Jag tror den var rätt okej, men jag är ju en sucker för kärlek, romantik och gärna happy endings och det här är INTE en sån film. Men om du gillar sorgliga tomma filmer är den säkert nåt för dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar