söndag 9 oktober 2011

Here come the girls 2

Jag har tidigare recenserat kortfilmssamlingen Here come the girls 1 och den gillade jag. Nu har jag tittat även på uppföljaren! Det är nio stycken kortfilmer:

1 DEBS: Ja, vad underligt. Det här är som en liten minivariant av långfilmen DEBS. Tyvärr är inte Jordana Brewster med i den här versionen och eftersom det var hon som gjorde det mesta av långfilmen så faller detta ganska platt.
2 Henna night: Den här filmen handlar om tvångsgifte och magiska drycker. Ja, för att hindra sin älskade att gifta sig med en man tar trolldrycksflickan till alla knep hon kan.
3 Memoirs of an evil stepmother: Jane Lynch spelar elak styvmor som blir galen när den unga styvdottern blir erbjuden en roll i såpan som hon alltid varit stjärnan i.
4 Falling for Caroline: En mycket klumpig, underlig och mycket kärlekstörstande tjej blir kär i Caroline. Självklart går allting fel och man sitter och lider och undrar om huvudpersonen någonsin umgåtts med andra människor tidigare.
5 PROM-troversy: Skolans enda lesbiska tjej får frågan om hon vill gå som dejt med kompisen, skolans snygging, på balen. Snyggingen vill bli Prom Queen, lesbiska tjejen skriver upp sig på listan för Prom King. Det blir inte helt uppskattat i skolan. Filmen har en mycket överraskande och rolig avslutning.
6 Stuck: Två mycket gamla lesbiska kvinnor bråkar i bilen, vilket leder till att de kör på en ung person på sparkcykel som klätt ut sig till en larv. En mycket underlig film utan slut som man inte förstår mycket av.
7 Little Black Boot: Det här är en omvänd Askungesaga där Cindy beundrar vackra Laurie på håll. På balen klär hon ut sig till kille och går dit och dansar med Laurie, men hon måste lämna tillbaka bilen innan midnatt.. En söt historia!
8 Overnight book: Den här historien är inte särskilt lesbisk. Mary och Bobby träffas på en sjaskig krog och börjar prata om författande och annat.
9 Wavelengths: Den här filmen känns väldigt gammal och inte så realistisk. En kvinna blir övertalad att ha cybersex på ett internetcafé. Av någon anledning sitter hon där bland alla människor och tycker det är alldeles fantastiskt.

Jag tycker det är jätteroligt att se alla de här små kortfilmerna, men som jag nämnt tidigare tycker jag inte att man kan jämföra en kortfilm, eller flera, med en film av full längd, så bara därför hamnar kortfilmssamlingarna långt ner på min topplista. Men jag tycker absolut ni borde se filmerna ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar