torsdag 13 oktober 2011

It´s in the water

 "It´s in the water" skulle enligt texten på filmens fodral skulle vara "a gem of a feelgood movie". Det var den också. Jag känner mig alldeles glad och går runt och nynnar Oooooooh, it´s in the waateeerr...

Nu när jag tänker tillbaka har jag lite problem att beskriva hur filmen var. Ibland är den otroligt överdriven och lite konstlad, ibland jätterolig, ibland känslig och ibland är den bara så jättefin. Ja, för min del hade jag kunnat vara utan några av de där hysteriska överdrivna kvinnorna som befolkar staden, men det mesta av filmen är ändå väldigt bra.

Om jag skulle ta och ge mig på att försöka berätta vad filmen handlar om nu då! Nu var det ju en hel del bihandlingar, men i huvudsak handlar filmen ändå om Alex (kvinna) som bor i en stad där människor är mycket bestämda över hur saker "ska vara". Hennes mamma är i högsta grad en sådan människa. Man ska tex inte vara "a homosexual". Alex bäste vän är dock en sådan, en gaykille som heter Spence, och han sprider ut ett rykte att det skulle vara kranvattnet som gör människor homosexuella: "It´s in the water" varpå alla i staden blir livrädda och börjar köpa vatten på flaska.

Alex är gift med en man hon inte älskar, men eftersom hon inte hittat nån annan hon varit intresserad av så lever hon med honom ändå. När Alex ungdomsvän Grace flyttar tillbaka till staden och avslöjar att hon är lesbisk börjar Alex fundera. Samtidigt avslöjar Spence att alla killar Alex dejtat som ung var gay. Alex springer iväg till videoaffären och köper lesbisk film för att ta reda på vad det där lesbiska egentligen handlar om. Samtidigt börjar hon tjuvkika på Grace på sjukhuset där de båda jobbar.

Och sen.. ja, sen kan jag ju inte berätta mer för resten måste ni se själva när ni skaffat filmen! Jag rekommenderar varmt denna mysiga film.

PS: Någon frågade mig vem det var som sjöng den där braiga låten "It´s in the water" och efter att nu ha studerat eftertexterna till filmen kan jag rapportera att låten både är skriven av och framförs av Sara Hickman.

PS2: Någon annan sade att det viktigaste i recensionen är att berätta om tjejerna i filmen var snygga, men.. hur ska jag kunna veta vad du tycker är snyggt? Jag tyckte i alla fall de var snygga, speciellt Keri Jo Chapman, som spelar Alex.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar