torsdag 13 oktober 2011

BOUND

Det här mina vänner, är en riktig flatfilmsklassiker! Själv råkade jag första gången hamna i den när jag slog på tvn hemma hos mina föräldrar och jag blev alldeles glad och förvånad. Där var två kvinnor som hånglade, något jag aldrig hade sett på tv förut. Men lyckan blev inte långvarig, eftersom min pappa kom in och undrade vad som var på tv och jag snabbt svarade "Jag vet inte", och bytte kanal för att hitta något intressant åt honom, som Nyheterna eller någon sport kanske. Så BOUND var faktiskt den första flatfilmen jag såg. I fem minuter. Men självklart har jag sett hela filmen sedan dess. Flera gånger till och med.

BOUND är en mycket spännande, sexig och blodig maffiafilm. Corky är en tuff före detta fånge som kommit ut ur fängelset. När hon tar ett jobb att reparera en lägenhet träffar hon på en granne i huset, Violet, som flirtar hejdlöst med henne och Corky gillar också vad hon ser. De får snabbt kontakt och bestämmer sig för att tillsammans lura åt sig miljoner av gömda maffiapengar och sätta dit Violets skurkaktige pojkvän Caeser och sedan rymma tillsammans. Men saker och ting går inte helt enligt planerna och Caeser reagerar inte som de tänkt sig. Det blir mycket nagelbitande medan man sitter och hejar på tjejerna och undrar om och hur de ska klara sig helskinnade ur det här. Hur det går berättar jag förstås inte, men om du inte sett den här filmen förut tycker jag absolut att du ska göra det nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar