söndag 9 oktober 2011

All over me

All over me är en amerikansk film från 1997. På framsidan av fodralet skryter man med att ha skådespelarna Leisha Hailey från The L Word och Alison Folland från filmen Boys don´t cry. Själv blir jag inte väldigt imponerad av just det eftersom ingen av dem är mina favoriter, utan väntar med hyllningarna tills jag sett filmen.

Så.. vad handlar All over me om? Claudia, eller Claude som hon kallar sig, är en ung lite småbutchig tjej som är kär i sin bästis Ellen. Ellen däremot är ihop med ett homofobiskt svin. Det är dock lite osäkert om hon är kär i killen eller i drogerna han ger henne. De bor i ett mindre trevligt område i New York. När en bögkille blir ihjälslagen misstänker Claude att det är Ellens kille som är den skyldige.

Efter ett råd från sin granne går Claude till en lesbisk bar och det är där hon träffar på Lucy (Leisha Hailey med rosa hår). Lucy visar öppet sitt intresse för Claude, men Claude är tveksam. Dels för att hon har känslor för Ellen och dels för att hon är rädd för att själv råka illa ut om hon blir ihop med en tjej.

Och vad tycker jag om den här filmen? Tja.. de flesta av skådespelarna är rätt bra. Dock gillar jag inte Leisha Haileys skådespelarprestationer något vidare. Hon ser ut som en vuxen som försöker spela barn genom att ha rosa hår, fnittra konstgjort och tugga tuggummi. Filmen är ganska otäck i handling och miljö och är inte direkt någon romantisk historia. Den handlar mycket om att våga stå upp för den man är, men i den här filmen är det inte alls självklart att det belönas med ett lyckligt slut. "The hottest lesbo romance you´ve ever seen" skriver PopcornQ på framsidan av filmen. Men nej, det är det definitivt inte. Jag kan komma på många filmer som är mycket hottare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar