tisdag 11 oktober 2011

Lost and delirious

Jag väntade in i det sista med att se den här filmen. Alla sa att den var jättebra men väldigt sorglig. Och ni vet hur jag är med bra sorgliga filmer. Jag blir alldeles deprimerad av dem. Men till slut kom tillfället när det var dags att bita ihop och se Lost and delirious!

Lost and deloirious är en kanadensisk film från 2001 där Mary "Mouse" Bedford (Mischa Barton) är den nya lilla flickan på internatskolan. Hon får dela rum med två äldre tjejer, Paulie (Piper Perabo) och Tori (Jessica Paré), och det dröjer inte länge förrän Mary förstår att Paulie och Tori är ihop. Först ser hon bara att de håller händer och kysser varandra i smyg, men efter ett tag börjar de älska i rummet medan Mary är där.

Toris lillasyster har också börjat på skolan och en morgon springer hon in på rummet och hittar Paulie och Tori nakna i samma säng. Tori blir livrädd för att lillasystern ska berätta för hennes föräldrar och hittar därför på en historia om att Paulie krupit ner i hennes säng utan att hon visste om det. Därefter säger hon till Paulie att de inte kan träffas mer och sedan skaffar hon sig mycket snabbt en pojkvän. Paulie älskar Tori över allt i världen och vet inte hur hon ska hantera situationen.

Jag antar att filmen verkligen är sorglig, som folk sa. Men någonting gör att den inte berör mig alls lika mycket som jag trott. Kanske är det för att vissa saker i filmens handling inte passar ihop. Att Paulie och Tori först verkar vara så öppna med sitt förhållande och sedan plötsligt måste allt vara jättehemligt. En annan sak som känns lite konstig är att karaktären Paulie är så osannolikt dramatisk. Hon känns inte som en riktig människa. Därför är jag nu inte alls berörd och deprimerad som jag hade trott efter att ha sett Lost and delirious. Ändå är det helt klart en sevärd film så den hamnar på listans övre del!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar