tisdag 11 oktober 2011

DEBS

När jag började se den här filmen första gången visste jag inte vad jag skulle tro. Skolflickor som sprang runt i små rutiga kjolar och lekte? Var det en barnfilm? Den verkade jättefånig men samtidigt lite rolig och som en parodi på agentfilmer. Men sen dök den lesbiska kärlekshistorien upp i filmen, när agenten Amy träffar skurken Lucy Diamond och då blev det plötsligt mycket mer intressant! Det finns nämligen en jättefin kemi mellan skådespelerskorna och det är också bara deras kärlekshistoria som är centrum för filmen. Jag är också ett fan av Jordana Brewster, som spelar "skurken" Lucy Diamond, och tycker hon är ett riktigt lyft för denna film.

Filmen är förstås inte det minsta verklighetstrogen, utom i det att Amy har komma-ut-problem, kompisproblem och kärleksproblem som precis vilken vanlig flicka som helst. När man väl vant sig vid den fånroliga stämningen i filmen blir den både romantisk och sexig. Allra helst hade den förstås kunnat vara lite mindre fånig och lite mer romantisk, men nu är det ju så det är.

Jag tycker absolut att denna film är värd att se, och ge inte upp efter den mycket fåniga inledningen, för det blir bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar