söndag 1 juni 2014

The kids are all right



Jag har skjutit upp att se den här filmen ganska länge, helt enkelt för att jag inte tyckte den verkade så jätterolig, utan mest stökig. Dessutom är det inte någon hemlighet att jag gillar romantiska filmer med mycket kärlek i. Den här filmen är inte alls sådan. Nic och Jules har två nästan vuxna barn tillsammans och deras förhållande lunkar på tills den dagen då barnen bestämmer sig för att de vill träffa sin biologiske far, spermadonatorn Paul. Då vänds plötsligt hela familjens liv uppochner. Barnen upptäcker att de tycker väldigt mycket om Paul och börjar träffa honom mer och mer. Även Jules dras in i Pauls liv, då Paul erbjuder henne jobbet att designa hans trädgård. Jules upptäcker att även hon gillar Paul mycket, och att hon till och med är attraherad av honom. Under tiden blir Nic mer och mer arg och svartsjuk på Paul.

Jag måste erkänna att filmen ändå är bättre än jag trodde att den skulle vara, men för oss romantiker är den ändå inte någon hit. Jag irriterar mig också mycket på "familjeöverhuvudet" Nic, men det måste väl betyda att hon spelar sin roll väl eftersom hon lyckas framstå som en riktig (och irriterande) karaktär.

Vem ska se den här filmen? Någon som njuter av familjedrama och som har en skämskudde tillgänglig för alla de pinsamma situationerna som uppstår. Men några skratt blir det ju också här och var. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar